Brot de margalló, creix en una jardinera del carrer Princesa, davant del Rei de la Màgia |
És publica sota llicència Creative Commons 3.0: Reconeixement - No comercial - Sense obra derivada (by-nc-nd) Sóc l'autor de texts i fotos. No necessàriament comparteixo les opinions dels comentaris - Marcel Albet Guinart
divendres, 29 d’abril del 2016
Natura a ciutat
Etiquetes de comentaris:
arbre,
Barcelona natura,
Rei de la Màgia
dimecres, 27 d’abril del 2016
Els tendals de l'antic Mauri
Bar Mauri, engranatge cònic, és part de la ferramenta dels tendals |
El Mauri ja existia a principis del S. XX, era a l'Eixample, cantonada Provença/Aribau |
El 1959 va ser traspassat a la família Mauri, d'aqui el seu nom |
Els tendals de la terrassa durant dècades van formar part del paisatge de Barcelona |
El 2014 el Mauri va plegar. Els nous propietaris, el bar Rodríguez & Co. amb bon criteri ( i lones renovades) han conservat els antics tendals, això els honora |
Per saber-ne més: Barcelofília
Etiquetes de comentaris:
Bar Mauri,
Barcelona comerç,
Rodriguez&co,
tendals
dimarts, 26 d’abril del 2016
Walker Evans revisitat
Etiquetes de comentaris:
fotografia,
metro,
Walker Evans
dilluns, 25 d’abril del 2016
Port de la Bonaigua (2072 m) ahir
Etiquetes de comentaris:
muntanyes,
neu,
Pirineus,
Port de la Bonaigua
dissabte, 23 d’abril del 2016
Visca Sant Jordi !!!
Etiquetes de comentaris:
Barcelona,
Casa Batlló,
Sant Jordi
divendres, 22 d’abril del 2016
Pronòstic del frare per Sant Jordi
dijous, 21 d’abril del 2016
Un dia a Barcelona (II)
Etiquetes de comentaris:
arquitectura barcelona,
Barcelona
dimecres, 20 d’abril del 2016
Miserachs revisitat
Etiquetes de comentaris:
Barcelona,
fotografia,
Xavier Miserachs
dimarts, 19 d’abril del 2016
Hiro Matsuoka exposa a la galeria Esther Montoriol
L'obra de Hiro Matsuoka és una representació teatral de la vida quotidiana. Malgrat que són instantànies, les fotografies en blanc i negre de l'artista japonès evoquen associacions de novel·les i obres de teatre. Sense muntatges ni manipulació digital, ens mostren el món que ens envolta des de perspectives sorprenentment imaginatives.
Mentre estudiava literatura a la universitat, Matsuoka va descobrir el seu inesgotable interès per la interpretació visual dels textos: com una obra de teatre escrita es tradueix visualment en el procés de producció.
Estilísticament, la seva obra es caracteritza per la utilització de les condicions d'il·luminació existents en la realitat -l'enquadrament deliberat de la imatge i el joc amb el desenfocament i els reflexos. Tot això contribueix a crear una atmosfera específica en les seves imatges i identifica l'estil únic del fotògraf.
Un cop abandonat el teatre va aplicar el mateix mètode al seu entorn immediat: el carrer. Els seus enquadraments, fragmentats i poc ortodoxos, centren l'atenció en elements comuns de la vida quotidiana en zones urbanes: cartells publicitaris, pantalles i aparadors
Les seves fotografies no pretenen ser documentals, però la presència de fragments de vida quotidiana, capturats conscientment però per casualitat, recorden a l'espectador que tals imatges -aparentment teatrals- es troben amagades per tot arreu.
La interacció entre reflexos i imatges fora del focus produeix un efecte estrany i alienant. Com si no volgués deixar-es porta per l'obvi, Matsuoka desxifra, amb molta ironia, el llenguatge grotesc de la publicitat i dels mitjan de comunicació.
Tot i que la seva càmera s'acosta al que és real, acaba registrant-ne l'aspecte inabastable. Sembla que capturi una realitat distant, allunyada del que és banal. En les seves poc convencionals composicions, el pes de la imatge es desplaça del centre cap a les vores, cosa que propicia un sentit de desequilibri i incomoditat.
L'espai buit domina el centre de la imatge mentre que els seus protagonistes són relegats a les cantonades de l'enquadrament. Les cares són vagament visibles: apareixen tapades per ombres, dissoltes per la llum del sol i sovint irrecognoscibles. Aquestes imatges sembla que fluctuïn entre el reflex dels seus pensaments i rastres de realitat.
L'artista considera irrellevant construir les situacions ideals davant la càmera; prefereix capturar-les a través de la perspectiva.
Les fotografies de Hiro Matsuoka estan preses amb una càmera analògica de format mitjà. Les còpies originals al seleni estan fetes manualment per l'artista.
Text facilitat per la mateixa galeria Esther Montoriol
www.Galeria Esther Montoriol
Un cop abandonat el teatre va aplicar el mateix mètode al seu entorn immediat: el carrer. Els seus enquadraments, fragmentats i poc ortodoxos, centren l'atenció en elements comuns de la vida quotidiana en zones urbanes: cartells publicitaris, pantalles i aparadors
Les seves fotografies no pretenen ser documentals, però la presència de fragments de vida quotidiana, capturats conscientment però per casualitat, recorden a l'espectador que tals imatges -aparentment teatrals- es troben amagades per tot arreu.
La interacció entre reflexos i imatges fora del focus produeix un efecte estrany i alienant. Com si no volgués deixar-es porta per l'obvi, Matsuoka desxifra, amb molta ironia, el llenguatge grotesc de la publicitat i dels mitjan de comunicació.
Tot i que la seva càmera s'acosta al que és real, acaba registrant-ne l'aspecte inabastable. Sembla que capturi una realitat distant, allunyada del que és banal. En les seves poc convencionals composicions, el pes de la imatge es desplaça del centre cap a les vores, cosa que propicia un sentit de desequilibri i incomoditat.
L'espai buit domina el centre de la imatge mentre que els seus protagonistes són relegats a les cantonades de l'enquadrament. Les cares són vagament visibles: apareixen tapades per ombres, dissoltes per la llum del sol i sovint irrecognoscibles. Aquestes imatges sembla que fluctuïn entre el reflex dels seus pensaments i rastres de realitat.
L'artista considera irrellevant construir les situacions ideals davant la càmera; prefereix capturar-les a través de la perspectiva.
Les fotografies de Hiro Matsuoka estan preses amb una càmera analògica de format mitjà. Les còpies originals al seleni estan fetes manualment per l'artista.
Text facilitat per la mateixa galeria Esther Montoriol
www.Galeria Esther Montoriol
.
Etiquetes de comentaris:
fotografia,
Galeria Esther Montoriol,
Hiro Matsuoka
diumenge, 17 d’abril del 2016
Com es talla el formatge fermier de Cantal - França
Avui hem celebrat el retrobament amb la gent de Cantal de França. Desprès d'una magnifica excursió pel Montseny al vespre hem fet un pica-pica a la sala del Muntanyenc. Ens han obsequiat amb uns excel·lents formatges de la regió i una beguda típica d'elaboració casolana, el licor de genciana. Gràcies !!! (Continuarà...)
Etiquetes de comentaris:
Cantal,
Club Muntanyenc Sant Cugat,
formatge,
França
Subscriure's a:
Missatges (Atom)