Powered By Blogger

divendres, 29 d’abril del 2016

Natura a ciutat

Brot de margalló, creix en una jardinera del carrer Princesa, davant del Rei de la Màgia


dimecres, 27 d’abril del 2016

Els tendals de l'antic Mauri

Bar Mauri, engranatge cònic, és part de la ferramenta dels tendals

El Mauri ja existia a principis del S. XX, era a l'Eixample, cantonada Provença/Aribau 

El 1959 va ser traspassat a la família Mauri, d'aqui el seu nom

Els tendals de la terrassa durant dècades van formar part del paisatge de Barcelona



El 2014 el Mauri va plegar. Els nous propietaris, el bar Rodríguez & Co. amb bon criteri ( i lones renovades) han conservat els antics tendals, això els honora






























Per saber-ne més: Barcelofília

dimarts, 19 d’abril del 2016

Hiro Matsuoka exposa a la galeria Esther Montoriol










































L'obra de Hiro Matsuoka és una representació teatral de la vida quotidiana. Malgrat que són instantànies, les fotografies en blanc i negre de l'artista japonès evoquen associacions de novel·les i obres de teatre. Sense muntatges ni manipulació digital, ens mostren el món que ens envolta des de perspectives sorprenentment imaginatives.

Mentre estudiava literatura a la universitat, Matsuoka va descobrir el seu inesgotable interès per la interpretació visual dels textos: com una obra de teatre escrita es tradueix visualment  en el procés de producció.

Estilísticament, la seva obra es caracteritza per la utilització de les condicions d'il·luminació existents en la realitat  -l'enquadrament deliberat de la imatge i el joc amb el desenfocament  i els reflexos. Tot això contribueix a crear una atmosfera específica en les seves imatges i identifica l'estil únic del fotògraf.

Un cop abandonat el teatre va aplicar el mateix mètode al seu entorn immediat: el carrer. Els seus enquadraments, fragmentats i poc ortodoxos, centren l'atenció en elements comuns de la vida quotidiana en zones urbanes: cartells publicitaris, pantalles i aparadors

Les seves fotografies no pretenen ser documentals, però la presència de fragments de vida quotidiana, capturats conscientment però per casualitat, recorden a l'espectador que tals imatges -aparentment teatrals- es troben amagades per tot arreu.

La interacció entre reflexos i imatges fora del focus produeix un efecte estrany i alienant. Com si no volgués deixar-es porta per l'obvi, Matsuoka desxifra, amb molta ironia, el llenguatge grotesc de la publicitat i dels mitjan de comunicació.

Tot i que la seva càmera s'acosta al que és real, acaba registrant-ne l'aspecte inabastable. Sembla que capturi una realitat distant, allunyada del que és banal. En les seves poc convencionals composicions, el pes de la imatge es desplaça del centre cap a les vores, cosa que propicia un sentit de desequilibri i incomoditat.

L'espai buit domina el centre de la imatge mentre que els seus protagonistes són relegats a les cantonades de l'enquadrament. Les cares són vagament visibles: apareixen tapades per ombres, dissoltes per la llum del sol i sovint irrecognoscibles. Aquestes imatges sembla que fluctuïn entre el reflex dels seus pensaments i rastres de realitat.

L'artista considera irrellevant construir les situacions ideals davant la càmera; prefereix capturar-les a través de la perspectiva.

Les fotografies de Hiro Matsuoka estan preses amb una càmera analògica de format mitjà. Les còpies originals al seleni estan fetes manualment per l'artista.

Text facilitat per la mateixa galeria Esther Montoriol    

www.Galeria Esther Montoriol  

.      

diumenge, 17 d’abril del 2016

Com es talla el formatge fermier de Cantal - França











































Avui hem celebrat el retrobament amb la gent de Cantal de França. Desprès d'una magnifica excursió pel Montseny al vespre hem fet un pica-pica a la sala del Muntanyenc. Ens han obsequiat amb uns excel·lents formatges de la regió i una beguda típica d'elaboració casolana, el licor de genciana. Gràcies !!! (Continuarà...)