Powered By Blogger

dissabte, 11 d’agost del 2012

Bar La Parada



8/8/2012
12:35 h. el sol m'ha aclapara. Continuo pujant pel costerut passeig (sic) de la Font de la Mulassa, que  enllaça Horta amb El Carmel. Com ha estat enunciat un munt de vegades  tota l'onada de calor cau damunt meu, la canícula em destrossa. Feliç però de trepitjar un munt de carrers que no coneixia, de fer el turista a la meva ciutat.  La samarreta xopa de suor impregna la motxilla, la meva  pudor  em mareja, set, molta set. Continuo pujant, penso en la Font de la Mulassa, ¿on deu ser?  Finalment arribo a un atzucac, és la plaça (sic) de la Font de la Mulassa. En un racó trobo una modesta font que no raja, de ben segur no és la veritable Font de la Mulassa. A l'esquerra de la plaça (sic) veig unes matusseres escales d'obra que continuen amunt. Calor, molta calor. Finalment arribo a una mena de carretera, ¿on sóc? ¿com és diu? l'asfalt treu fum. Desert, cap persona. A l'altre banda veig  el bar bodega La Parada ¿Quants bars hi deuen haver que s'anomenen així? Un parell de senyores, potser mare i filla atenen el bar. El bar no deu fer més de vint metres quadrats, dos tamborets a la barra i una taula a l'interior. Una ombra i una cervesa, em serveix la senyora més jove,  li demano un got, s'estranya de la meva petició, diu que la cervesa s'escalfa, li responc que me la beure ràpid. El bar és la mínima expressió d'un bar, res de menjar, només Damm quinto o mitjana. Demano un altre quinto, mmmmm, la set va passant. Començo a trobar-m´hi bé en aquest lloc. Som al carrer del Doctor Bové,  el bus 24 hi té l'origen i final, òbviament d'aquí el nom La Parada. Magnífiques vistes de Barcelona, demano permís a la senyora per poder fer unes fotos, cap problema, s'hi posen bé i tot. Voldria continuar explorant el barri però crec que no és el millor moment ni dia. Arriba el 24, hi pujo d'un bot, ni idea del trajecte, tan me fa, el bus té aire condicionat. Va baixant pels costeruts carrers del Carmel, el conductor em diu que el final del trajecte és al Poble Sec. El bus para en una de les entrades del Parc Güell, si  anava sol, ara som plens de turistes. Sant Josep de la Muntanya, Plaça Sanllehy,  Lesseps ( el meu barri primerenc) Eixample i finalment El Molino, ara tancat per vacances. Si alguna vegada em pregunten quin bus cal agafar per tenir una visió variada de Barcelona, el 24, res bus turístic, el 24 i prou. Avís per caminants, si mai pugeu pel passeig (sic) de la Font de la Mulassa cal que aneu ben equipats, barret, ulleres de sol, i líquid, molt de líquid.

5 comentaris:

  1. Molt bo aquest post, m'ha agradat molt com l'has narrat i tot, ademés estic ben segur que la birra era barata... PLAS,PLAS,PLAS!!!!!

    ResponElimina
  2. Molt ben lligada la foto amb el text.

    ResponElimina
  3. Fa més d'un any vaig fer tres turons. Va ser preciós i no vaig passar set (era Gener) Com que vaig ser incapaç d´explicar el que havia sentit, em vaig limitar a posar el link a l'album: https://picasaweb.google.com/101199490462068278912/RutaDelsTuronsDeLaRoviraIDelCarmelIParcGuell
    Per això valoro molt la teva descripció d'avui. M'agrada molt com escrius.
    Gràcies per compartir-ho.

    ResponElimina