29/3/2017 - Israel Ariño i Montse Puig d'Ediciones Anómalas presenten 36 views de Fyodor Telkov. La trobada es va fer a la llibreria Laie CCCB de Barcelona |
Katsushika Hokusai (Edo, Japó, 1760-1849) va ser un dels artistes gravadors japonesos més rellevants del segle XIX. Entre la seva extensa producció xilogràfica destaca les 36 vistes del mont Fuji, una sèrie de paisatges on en cada gravat hi apareix el Fuji.
El treball de Fyodor Telkov (Rússia, 1986) 36 views és una evocació de l'obra de Hokusai. Tot va començar el 2012 quan Fyodor va visitar la població minera de Degtyarsk de la regió russa de Sverdlovsk. Durant anys l'extracció de coure va provocar una acumulació de material de rebuig fins formar dues immenses muntanyes, una a cada extrem de la població. Fenomen similar al que succeeix a Sallent i altres indrets del món. Fyodor va visitar varies vegades Degtyarsk fins que va reunir una bona col·lecció de fotos. El leitmotiv va ser les muntanyes de residus acumulats a l'entorn de la població.
Va presentar la maqueta a la primera edició del premi Concurso Fotocanal 2016 convocat per la Comunidad de Madrid. Entre altres 286 projectes, va ser el guanyador. El resultat és el magnífic llibre, fotollibre, que publica Ediciones Anómalas de Barcelona.
El llibre conté 36 fotos de paisatge més tres a manera d'introducció. El format, en principi vertical, en obrir-se és transforma en horitzontal, ja que la majoria de les fotos són a doble pàgina. La seqüència i el disseny finals segueixen en línies generals les que va proposar Fyodor. El disseny és auster, gairebé minimalista. Seguint la tendència actual d'altres fotollibres a la coberta no hi figura ni el títol ni l'autor, només un parell de fotos a sang en blanc i negre ocupen les sobrecobertes. La visió de Fyodor és a mig camí entre el documental, la denuncia i la poètica. Fins i tot aconsegueix que vulguem ser-hi. És aquesta ambigüitat que provoca l'interès del llibre. La força, la qualitat de les fotos no necessiten de més recursos que no siguin les mateixes fotos. Els materials triats, el paper, les reproduccions en rigorós blanc i negre, el disseny converteixen 36 views en objecte de desig.
Un fotògraf rus que s'inspira en un artista japonès que guanya un premi convocat a Madrid i el publica una editorial de Barcelona no ens ha d'estranyar, el món cada vegada és mes petit,
El treball de Fyodor Telkov (Rússia, 1986) 36 views és una evocació de l'obra de Hokusai. Tot va començar el 2012 quan Fyodor va visitar la població minera de Degtyarsk de la regió russa de Sverdlovsk. Durant anys l'extracció de coure va provocar una acumulació de material de rebuig fins formar dues immenses muntanyes, una a cada extrem de la població. Fenomen similar al que succeeix a Sallent i altres indrets del món. Fyodor va visitar varies vegades Degtyarsk fins que va reunir una bona col·lecció de fotos. El leitmotiv va ser les muntanyes de residus acumulats a l'entorn de la població.
Va presentar la maqueta a la primera edició del premi Concurso Fotocanal 2016 convocat per la Comunidad de Madrid. Entre altres 286 projectes, va ser el guanyador. El resultat és el magnífic llibre, fotollibre, que publica Ediciones Anómalas de Barcelona.
El llibre conté 36 fotos de paisatge més tres a manera d'introducció. El format, en principi vertical, en obrir-se és transforma en horitzontal, ja que la majoria de les fotos són a doble pàgina. La seqüència i el disseny finals segueixen en línies generals les que va proposar Fyodor. El disseny és auster, gairebé minimalista. Seguint la tendència actual d'altres fotollibres a la coberta no hi figura ni el títol ni l'autor, només un parell de fotos a sang en blanc i negre ocupen les sobrecobertes. La visió de Fyodor és a mig camí entre el documental, la denuncia i la poètica. Fins i tot aconsegueix que vulguem ser-hi. És aquesta ambigüitat que provoca l'interès del llibre. La força, la qualitat de les fotos no necessiten de més recursos que no siguin les mateixes fotos. Els materials triats, el paper, les reproduccions en rigorós blanc i negre, el disseny converteixen 36 views en objecte de desig.
Un fotògraf rus que s'inspira en un artista japonès que guanya un premi convocat a Madrid i el publica una editorial de Barcelona no ens ha d'estranyar, el món cada vegada és mes petit,
Les pantalles mostren un dels gravats més coneguts de la sèrie de Hokusai, La gran onada de Kanagawa |
L'atzar ha volgut que el mateix dia camí de la presentació trobés aquest grafit |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada