Powered By Blogger

dilluns, 24 de setembre del 2018

La Cova dels Pardals, la cala més secreta de Menorca

Ciutadella, 24 de setembre de 2018 - La Cova dels Pardals es troba al sud oest de la costa, a Menorca. Només s'hi arriba a peu o per mar. Cal seguir el Camí de Cavalls a partir de son Xoriguer en direcció est durant uns quinze minuts. Aviat és veu aquesta construcció.

Les vistes de l'entorn, com és habitual en tot Menorca, són magnífiques. Aquesta part de la costa és abrupta i rocallosa, accedir al mar és perillós i complicat.

Arribats a la casa descobrim amb sorpresa gent banyant-se.

Cova dels Pardals, és el nom que figura a la part superior de la façana principal. A la llinda hi ha esculpida la creu de sant Joan, l'emblema de Ciutadella, el terme on es troba la cova.

Al costat de la casa hi ha unes escales obrades a la roca, són  l'accés per baixar a la cova. Una barana de marès emblanquinada amb calç evita que els badocs s'hi fotin de cap.

Som a la vegada dins i fora la cova, té accés directe al mar. El petit canal de la dreta forma part de l'embarcador. És el lloc on les barques és col·loquen per ser baixades o pujades des de la casa que hem vist. Un sistema de politges, eslingues i un motor faciliten les maniobres. La cova és una cavitat natural que ha estat adaptada per aquest ús. Desconec si actualment funciona.

Un rústec norai molt content ens saluda. Tenim sort, som els únics visitants de la cova/cala

Un mar net i tranquil és a punt, nosaltres també

Nedar, deixar-se anar, surar...l'agradable sensació d'ingravidesa

És hora de recollir, el temps, com la vida passa volant, diuen.

Abans de sortir cal mirar amunt, un sostre acolorit i turmentat digne de'n Barceló