diumenge, 9 de setembre de 2018

ÈRICA, primera parada Sant Cugat

ÈRICA, Elèctric, Revolucionari, Intel·ligent, Compartit, Amable. Cinc paraules per resumir les virtuts del nou bus autònom que aquesta setmana ha circulat per la rambla del Celler amunt i avall.

Sant Cugat ha estat la primera població on s'ha posat a proba un prototipus de bus destinat en un futur pròxim a oferir els seus serveis als municipis en funció de les seves necessitats. El bus sense conductor disposa de 12 places, 6 assegudes i 6 dretes,  climatitzat i és accessible per a persones amb mobilitat reduïda.  


Elèctric perquè fa servir energia elèctrica, pot funcionar durant catorze hores seguides.
Revolucionari, és un transport flexible i compartit, que potser el 2020 ja circularà.
Intel·ligent, equipat amb sensor que detectaran altres vehicles i obstacles.
Compartit, pot dur dotze persones, i oferir serveis d'últim quilòmetre. 
Amable, sense conductor, el personal acompanyarà a l'usuari per millorar la seva experiència.

Una innovadora iniciativa fruit de la col·laboració entre l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i la Generalitat de Catalunya.

Les millores pels municipis són la seguretat, els busos circulen amb autonomia gràcies a un sistema GPS de gran precisió i nombrosos sensors làsers que permeten seguir el recorregut i detectar tot tipus d'obstacles. La seva intel·ligència els ajuda a aprendre de cada viatge i a decidir en cada ocasió l'opció més segura.

Sostenibilitat, una mobilitat 100% elèctrica ajudarà a reduir la contaminació acústica i atmosfèrica dels municipis. La interconectivitat del sistema afavoreix un transport que pot atendre les necessitats dels ciutadans d'una manera ràpida i acurada, que fomenta la intermodalitat i redueix congestions.
Més accessible, flexibilitat i accés al transport públic. Vehicles més petits que podran arribar amb més facilitat a totes les zones urbanitzades. Seran serveis flexibles i personalitzats, en el temps i en l'espai, integrats en la xarxa de transport públic. 



He fet el trajecte, curt, diumenge tarda, l'amabilitat de les persones que atenen als usuraris i la informació que donen és prou bona per entendre el funcionament de l'ÈRICA. 

El tríptic informatiu que faciliten al pujar al bus, del qual n'he obtingut la informació, potser és una mica optimista. S'obvien aspectes econòmics, el preu de fabricar l'ÈRICA és d'uns 250.000 euros, semblant al que costa un bus convencional, i només pot transportar dotze persones. No queda clar si el bus circularà amb personal de servei o sense. Si va acompanyat el cost torna a augmentar... La potencia,  pot salvar forts pendents?  pot circular per llocs sense asfaltar? està preparat contra el vandalisme? que passa en cas d'avaria o accident?

La gira de presentació ha començat el 7 de setembre a Sant Cugat, i finalitzarà el 28 d'octubre a Vic, desprès d'haver visitat altres poblacions.

Per saber-ne més podeu consultar la web de l'ÈRICA



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada