Powered By Blogger

dissabte, 4 d’agost del 2018

Estany Negre de Peguera - Sant Maurici

Excursió que comencem a Espot, té un desnivell de +/- 1.042 metres, una distància de 16 quilometres (anar i tornar) i vuit hores de durada, ens ho prenem en calma i la fem en deu. A la foto zona de bany del refugi J.M. Blanc (2318m) on també hi dinem, el menú del refugi d'avui: espaguetis amb tomàquet, de segon mandonguilles (moltes) que durant la baixada aniran rebotant. La migdiada al chill-out del refugi.

L'estany és el Tort de Peguera, al fons, a la dreta de l'horitzó la Pica d'Estats, a l'esquerra el Montroig
La pujada és constant, impertinent. Les vistes, l'entorn, justifiquen l'esforç. Estanys de Tresuro, dos petits llacs simètrics que potser algun dia visitarem. (Apuntat a la llarga llista de pendents)

Estany Tort de Peguera - El pics d'esquerra a dreta: Pic de Saburó, (2906m) el més punxegut el Pic Inferior de Saburó (2855m) i Pic de  Peguera (2982m) el cim més alt del Pallars Jussà

Pic cantellut que no puc identificar

Estany Negre de Peguera

Cresta de l'Avió - Durant la nit del 24 al 25 d'agost de 1943 un bombarder bimotor Dornier Do-217 de la Luftwaffe (Força aèria de l'Alemanya nazi) s'hi va estavellar. L'avió havia sortit en vol d'instrucció de la ciutat francesa de Villaroche. En perdre el control els quatre tripulants van saltar en paracaigudes, l'avió va continuar en vol solitari en línia  recta durant més de 200 km fins xocar contra les crestes que desprès es van anomenar de L'avió

La vall de Peguera per on transcorre tota l'excursió