Powered By Blogger

dimecres, 10 de gener del 2018

Stranded in a sea of books
























M'arriba la notícia de la mort de Fred Bass, el propietari de la llibreria Strand de Nova York. Possiblement sigui la llibreria de segona mà més gran del món, tant pel fons com per les dimensions del local. Va començar com llibreria antiquària, actualment també ven llibre nou i marxandatge de la mateixa llibreria.

Aviat farà deu anys que la vam visitar. Ens hi vam aixoplugar durant una forta ventada, un dia fred i plujós de finals d'octubre, un d'aquells dies que el novaiorquesos hi estan acostumats. Era la segona vegada que visitava Nova York, la primera va ser el 1991 quan les Torres Bessones encara eren ben dretes. 

Segurament hi vaig comprar algun llibre, no recordo quins. El que si vaig comprar va ser una samarreta de la mateixa llibreria amb un dibuix d'Art Spiegelman, el reconegut autor de Maus, un dels còmics més rellevants d'aquest gènere. 

Al dibuix s'hi veu una rata, un dels personatges de Maus, rodejada, coberta, de llibres. Spiegelman fa un joc de paraules entre el nom de la llibreria, Strand, i el lema que l'ecompanya "Stranded in a sea of books" (Atrapat en un mar de llibres)

Actualment la samarreta, com passa amb els llibres, esta exhaurida.  M'agrada tant que pel meu compte n'he fet algunes reedicions. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada